Prestižní soutěž Kanceláře roku má za sebou svůj třetí ročník. Na slavnostním galavečeru v Paláci Žofín byli 30. ledna 2019 vyhlášeni vítězové všech 9 kategorií, které doplnila speciální cena Environment Friendly. Celým večerem hosty provedla známá moderátorka České televize Daniela Písařovicová. Nechybělo ani vystoupení zpěvačky Kateřiny Marie Tiché, která se proslavila působením ve skupině Jelen.
Ve středu 30. ledna 2019 proběhlo slavnostní vyhlášení soutěže Kanceláře roku. Odborná porota oznámila vítěze všech devíti kategorií (finanční instituce, právní kanceláře, IT kanceláře, média & marketing, poradenství, Hub & Co-working, kanceláře v centru sdílených služeb, kanceláře 21. století a Employee Friendly), které doplnilo speciální ocenění v kategorii Environment Friendly zohledňující dlouhodobou udržitelnost prostor a jejich dopady na životní prostředí.
Všechny společnosti, které se dostaly do finále, se mohou pyšnit nejen větší atraktivitou pro své stávající i potenciální zaměstnance, ale také s kvalitním kancelářským prostředím spojenou vysokou efektivitou práce. Výjimečný interiér je navíc známkou prestiže společnosti, která díky němu působí na klienty ještě profesionálněji.
„Velká účast v letošním ročníku nastavila laťku velmi vysoko. Nebylo jednoduché vybrat s odbornou porotou vítěze jednotlivých kategorií. Ovšem díky jasné specifikaci a férovému hodnocení byli oceněni ti opravdu nejlepší,“ komentuje výsledky soutěže Radek Procházka, managing partner společnosti Prochazka & Partners, která Kanceláře roku organizuje již tři roky, a dodává: „Je potěšující pozorovat narůstající trend a pozornost, kterou zaměstnavatelé přikládají interiérům kanceláří. Je důležité nebrat pracovní prostředí na lehkou váhu, jelikož patří mezi faktory ovlivňující kvalitu odvedené práce. Jedním z hlavních cílů soutěže Kanceláře roku je právě docenit společnosti, kterým záleží na jejich zaměstnancích a realizují pro ně kvalitní kancelářské prostředí, v němž by se cítili dobře.“
Vítězové jednotlivých kategorií:
mBank – v kategorii finanční instituce (autor: In Design)
Dentons – v kategorii advokátní kanceláře (autor: Stanislav Fiala)
Alef Nula – v kategorii IT kanceláře (autor: Studio Perspektiv)
Sinner Schrader – v kategorii média & marketing (autor: KURZ architekti)
KPMG – v kategorii poradenské kanceláře (autor: S.H.S. architekti)
Nano Energies – v kategorii kanceláře 21. století (autor: Pavel Kříž)
Business Link – v kategorii Hub & Co-working kanceláře (autor: FBT studio)
Oracle – v kategorii kanceláře v centru sdílených služeb (autor: Ian Bryan Architects)
CA Technologies & Broadcom – v kategorii Employee Friendly kanceláře (autor: Kaplan architekti)
EUC – v kategorii Environment Friendly kanceláře (autor: Petra Gletová)
Kritéria, kterými se řídila odborná porota, brala ohled nejen na výjimečnost, kreativitu, nevšednost, osobitost prostor a inovativní způsob jejich zpracování, ale zejména na uspokojení potřeb zaměstnanců. Kromě toho byla posuzována i atmosféra prostředí a kvalita realizace. Pro všechny kategorie přitom bylo společné zaměření na atraktivitu pracovních prostor a pohodlí zaměstnanců, kteří tráví většinu pracovního dne v kanceláři.
Do odborné poroty prestižní soutěže Kanceláře roku usedli:
Jiří Zavadil – managing director Vitra
Petr Zahálka – obchodní ředitel ProInterier
Igor Hobza – architekt, spoluzakladatel Monom
Pavel Šťastný – designér
Michal Kunc – vedoucí architekt, zakladatel a majitel Atelieru Kunc Architects
Radek Procházka – managing partner Prochazka & Partners
Jaroslav Vendl – spolumajitel společnosti VERTI
Díky jednotlivým vítězům je jasné, že kvalitní kancelářské prostředí již není charakteristické pouze pro IT společnosti, ale lze se s ním setkat v různých oblastech. Díky aktuálnímu růstu ekonomiky, se kterým je spojen boj o talenty, musí firmy investovat do pracovního prostředí, aby si udržely schopné zaměstnance a měly šanci získat nové talentované kolegy. Trend kvalitních kancelářských prostor se bude pouze rozšiřovat napříč společnostmi. „I díky finalistům soutěže můžeme pozorovat aktuální situaci na trhu. Zvětšování prostoru pro zaměstnance, užívání designových tapet či kombinace otevřených a uzavřených kanceláří jsou některé ze současných trendů,“ říká Radek Procházka.